Handleplaner
- Ledelsen og det pædagogiske personale har dialog omkring brug af it i undervisningen og afdækning af behov for nødvendige kompetencer i forbindelse med medarbejder-, team- og lederudviklingssamtaler.
- At ledelsen giver rum og plads til at Aula kan opsættes, udvikles og implementeres på den enkelte skole.
- Der uddannes superbrugere i Aula på de enkelte skoler, og de bistås af kommunale administratorer. Disse superbrugere skal være i stand til at undervise personalet på egen skole.
- Der etableres netværk på skolen i fagteams (professionelle læringsfællesskaber). Det enkelte team har fokus på didaktisk design og de 21. århundredes kompetencer i forhold til fag og teknologi.
- Der sker en fortløbende kompetenceudvikling i læringsplatformen MinUddannelse, Aula, digitale læremidler og andre teknologier, der anvendes i undervisningen via kurser og sidemandsoplæring.
- Ledelsen sikrer, at videndeling omkring læringsteknologier indgår som en naturlig del af personalemøder og pædagogisk udvikling.
- Specielt for udskolingen er det vigtigt, at elevernes og undervisernes bærbare pc’er har ens versioner af styresystem, browsere og Office-version, der understøtter undervisningen optimalt, så fx læse-/skriveværktøjers faciliteter udnyttes fuldt ud.